قیمت روز زرشک سیاه کرمانشاه

زرشک (Barberry) گونه های مختلفی دارد. در اینجا قیمت روز زرشک سیاه کرمانشاه را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت انواع زرشک

از لحاظ رنگ میوه و  همچنین میوه دار بودن و نبودن می توان گونه های زرشک (Barberry Species) را طبقه بندی کرد.

  • برخی گونه های میوه ترش تری نسبت به بقیه دارند.
  • رنگ  میوه زرشک سیاه، آبی تیره، سفید و قرمز است.
  • از برخی گونه ها فقط برای تزیین باغچه ها  استفاده می شوند.
  • بعضی از گونه های میوه زرشک بی هسته و بعضی هسته دار هستند.

زرشک سیاه انواع مختلفی در  بازار تجاری ایران دارد که در بخش زیر مشاهده می فرمایید.

انواع زرشک سیاه ایران

به صورت عامیانه و غیر علمی در اینجا به انواع زرشک سیاه موجود در بازار ایران می پردازیم. زرشک سیاه را به صورت عمده می توان به دو دسته تقسیم بندی نمود.

زرشک سیاه دانه دار – به آن زرشک آبی مخصوص آبگیری نیز می گویند. چون رنگ آن به سورمه ای تیره  نیز می زند.

زرشک سیاه بی دانه – به زرشک کرمانشاهی نیز معروف است. در کرمانشاه به صورت خوردر توسط محلی های کرمانشاه جمع می شود و در بعضی غذاهای کرمانشاهی مانند خورشت خلال بادام استفاده می شود. در کوه های دالاخانی که در ۸۵ کیلومتری کرمانشاه است پیدا می شود.

زرشک سیاه آبگیری

برداشت زرشک سیاه آبگیری از دو منبع جمع آوری می شود:

  1. میوه زرشک سیاه درختان خودرو که بومی نواحی کوهستانی چون بجنورد و نواحی جنگلی شمال ایران هستند
  2. میوه زرشک که به صورت کشاورزی کشت و جمع آوری می شود.

از این زرشک همان گونه که از نام آن نیز پیداست به طور خاص در تهیه آب زرشک استفاده می شود. طعم ترش این زرشک بسیار آن را برای آب گیری مناسب نموده است. در مناطقی چون بجنورد از زرشک کوهی سیاه در تهیه غذاهای چون آش زرک استفاده می شود. کرد ها و محلی های استان خراسان شمالی و رضوی به زرشک، زرک می گویند. پیشتر البته در مورد زرشک سیاه و قیمت زرشک سیاه  مخصوص آبگیری صحبت کرده ایم.

قیمت زرشک سیاه آبگیری

زرشک سیاه بیدانه کرمانشاه

زرشک سیاه بیدانه یا زرشک سیاه بدون هسته که به زرشک کرمانشاهی نیز معروف است گرانترین زرشک تجاری ایران است. ما در پستی قیمت زرشک سیاه را مورد کنکاش قرار دادیم  و علل اصلی گران بودن آن را نیز بررسی کردیم. در آن پست نشان اشاره شده است که این زرشک بسیار نایاب بوده و گاهی حتی مقدار کم آن نیز در عطاری های پیدا نمی شود.

قیمت روز زرشک سیاه کرمانشاه

قیمت روز زرشک کرمانشاه  به صورت عمده در حدود ۸۰۰ هزار تومان است. البته آن چیزی که به نام عمده از آن یاد می شود شاید محلی از اعراب نداشته باشد چراکه تهیه زرشک سیاه بی دانه در حد ۵۰ کیلو گرم نیز گاهی دشوار است. قیمت روز زرشک سیاه کرمانشاهی بر فرض پیدا شدن در عطاری های تا حول و حوش  یک میلیون و پانصد هزار تومان نیز برای خرید جزیی قیمت گذاری شده است.

قیمت روز زرشک سیاه

قیمت انواع زرشک

در مرکز پخش زرشک زرشک آبرام علاوه بر انواع زرشک سیاه، زرشک پلویی یا همان زرشک خشک قرمز نیز به صورت عمده به فروش می رسد.  زرشک خشک شامل انواع زرشک پفکی، زرشک دانه اناری و زرشک زیر تالاری است. قیمت زرشک پلویی را ببینید. همچنین اگر نیازمند زرشک با کیفیت پایین تر برای لواشک یا مربای زرشک نیز هستید با ما در ارتباط باشید. قیمت روز زرشک در وب سایت ما  همواره به روز رسانی می شود.

لیست قیمت زرشک

 

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما