قیمت روز زرشک دانه اناری / خرید زرشک دانه اناری در تهران – زرشک خشک

در اینجا به قیمت روز زرشک دانه اناری می پردازیم و به قیمت خرید زرشک دانه اناری در تهران نیز می پردازیم.   و در مورد موضوعات زیر صحبت خواهیم کرد.

  • اجیل و خشکبار
  • میوه زرشک
  • زرشک دانه اناری – زرشک خشک
  • خرید زرشک دانه اناری
  • زرشک پفکی
  • قیمت زرشک اعلا در تهران
  • کنسانتره زرشک
  • خواص زرشک
  • قیمت کنسانتره
  • مصارف و کاربردهای انواع زرشک

قیمت زرشک دانه اناری

آجیل و خشکبار

آجیل ها و میوه های خشک  که در مجموع  خشکبار  نام دارند از زمان های دیرین در تغدیه ایرانیان جایگاه ویژه داشته اند. البته جایگاه آجیل ها از جمله انواع مغز بادام و گردو همراه کشمش و سبزیجاتی چون نخود به عنواه تنقلات زمستانی بسیار شناخته شده اند.

  البته میوه های خشکی چون برگه زردالو  نیز  جایگاه خود را از دیرباز در بین ایرانیان حفظ کرده و همچنان پر مصرف می باشند.  خشک کردن میوه ها و آجیل در ایران تا همین اواخر کاملا سنتی و معمولا در جلو نور خورشید صورت می گرفت. این در حالیست که با پیشرفت صنعت، دستگاه های خشک کن میوه به صورت صنعتی و خانگی به تولید هر چه بیشتر میوه های خشک کمک نموده است. این مساله به نحوی است که امروزه صادرات میوه های خشک نیز داریم. 

زرشک نیز  جزو میوه های خشک  و از دسته خشکبار محسوب می گردد. البته کاربرد زرشک کمتر به شکل میوه خشک شده است و تازه خوری آن هم به عنوان میوه زیاد کاربرد ندارد. زرشک خشک به عنوان طعم دهنده و چاشنی غذاهای ایرانی  – سنتی و تا حدودی سالاد ها و پاستا  و حتی در تهیه نیمرو و کوکو کاربری دارد.

خشکبار

میوه زرشک (Barberry Fruit)

زرشک درختچه ای تیغ دار به طول ۱ تا ۵ متر است چون به آن به رنگ قرمز قهوه‌ای یا زرد است برگهای آن بیضی شکل با دانه‌های اره ای و میوه اش قرمز رنگ است شکل و ترش مزه، به ریشه درخت زرشک آئر خیس گفته می‌شود. در ایران زرشک گونه منحصر به فرد است و با گونه های دیگر متفاوت است بیشتر در منطقه خراسان جنوبی یا قهستان کشت می‌شود زیرکوه قاین مرکز اصلی تولید آن است خوشه زرشک ایرانی ابتدا زرد رنگ و بعد ترش مزه و در زمان رسیدن قرمز می‌شود و به مرور به رنگ شرابی در می آید. برگ زرشک برای اسهال های مزمن درمان بوده همچنین برگ زرشک دارای مقدار زیادی ویتامین ۳ می‌باشد در موقع آنژین و گلو درد دم کرده برگ زرشک را غرغره میکنند. مصرف مقدار زیاد زرشک یا ساقه و برگ آن برای زنان حامله مناسب نیست.

  • درختچه زرشک از تیره زرشکیان است .
  • تیره زرشکیان نزدیک به تیره آلاسگان است .
  • درختچه زرشک از رده دولپه ای ها می باشد.

رویش و پرورش زرشک به صورت عمده در ۲ ناحیه از جهان تمرکز یافته است.

  • کوههای هیمالیا و چین غربی
  • کوه های آمریکای جنوبی

البته ایران  تنها کشوری است که تولید زرشک در آن به صورت تجاری و در باغات آن  انجام می گیرد.  زرشک تجاری در خراسان جنوبی  و در شهرهایی چون

  • فردوس
  • کاشمر
  • گناباد
  • قاین
  • بیرجند

تولید و خشک می شود. 

زرشک مصارف مختلفی دارد از جمله به صورت خام پخته دم کرده جوشانده و استفاده در صنایع غذایی و به اشکال گوناگون در طب سنتی از خشک شده ریشه پوست ریشه ساقه برگ و گل درخت نیز به صورت دم کرده یا جوشانده استفاده می‌کنند و برای درمان بیماری ها با استفاده از قسمتهای مختلف در خطه نحوه و مقدار مصرف را پزشک تشخیص داده و تجویز می کند. همچنین خواص درمانی هم دارد منظم کننده گردش خون و التیام بخش زخم های دهان اشتهاآور و قبض کننده صفرابر و مسکن حرارت معده بنداورنده سیلان خون از بواسیر و جلوگیری کننده از خونریزی های مزمن رفع کننده انسداد مجاری کبد و التیام بخش زخم های روده می باشد. در ادامه مطالب به قیمت روز زرشک دانه اناری و همچنین خرید عمده زرشک و صادرات زرشک می پردازیم.

قیمت روز زرشک دانه اناری / خرید زرشک دانه اناری در تهران - زرشک خشک

زرشک دانه اناری – زرشک خشک

زرشک دانه اناری - زرشک خشک

درقیمت زرشک درجه یک در تهران – سال ۹۷در مورد نوع مرغوب زرشک که پفکی است، صحبت کردیم.
شیوه برداشت و آماده سازی زرشک پفکی را نیز شرح دادیم. در اینجا به شیوه تولید زرشک دانه اناری از زرشک تازه (fresh Barberry) می پردازیم.

چندین شیوه برای برداشت زرشک وجود دارد:

  1. ضربه زدن به شاخه ها
  2. بریدن شاخه ها
  3. روش تلفیقی از دو روش بالا

شیوه بریدن شاخه ها بیشتر برای تولید زرشک پفکی مرغوب بکار میرود. چرا که ظاهر و شفافیت رنگ قرمز زرشک در این حالت حفظ میشود.
در حالیکه از شیوه ضربه زدن به شاخه ها و برداشت با دست برای تولید زرشک دانه اناری استفاده میشود. زرشک تازه جمع شده با کارتن یا کیسه به محل خشک کردن زرشک که معمولا دور از باغست منتقل میشود.
اکثر روستاییان از پشت بام خانه ها و یا یک زمین هموار برای خشک کردن زرشک تازه استفاده میکنند.
زرشک تازه در شرایط مناسب در زیر آفتاب پاییزی ظرف ۱۰-۱۵ روز به رطوبت مطلوب رسیده و خشک میگردد.

زرشک پفکی  (Puffy Barberry)

امروزه  نیز درصد زیادی از زرشک به شیوۀ کاملا سنتی خشک می گردید. در این روش محصول در مجاورت آفتاب روی زمین پوشیده شده از یک لایه کاهگل به نام خرمن، پَهن و تا رسیدن به رطوبت مطلوب 20 – 18 درصد خشک می شد. بدیهی است این روش بهداشتی نبود و به دلایل صدمه محصول در اثر باران، حمله پرندگان و آلودگی ناشی از حضور حشرات، کپک، و مخمر 30 تا %  35  از محصول سالیانه دچار ضایعات می گردید. در سالهای اخیر به دنبال اجرای طرح های تحقیقی و ترویجی ( بالندری، 1374)  و انتقال آن به کشاورزان منطقه زرشک در بیشتر مواقع به صورت شاخه بر برداشت و به بارگاه زرشک که معمولا سالنی سر پوشیده  و دارای طبقه های چوبی است منتقل و خشک می شود. قیمت زرشک پفکی را از ما بخواهید!

خرید زرشک دانه اناری – بازار تهران

خرید زرشک دانه اناری - بازار تهرانخرید زرشک دانه اناری به صورت فله در بازارهای سنتی تهران چون بازار بزرگ، بازار مولوی و انبار نفت انجام میشود. قیمت عمده این بازارها از قیمت بنکداری شهرهای بیرجند و قائنات ۱۰-۱۵ درصد گرانتر است.
خرید زرشک دانه اناری به نسبت زرشک پفکی با قیمت ارزانتری معامله میشود.

خرید زرشک خشک – زرشک آبرام

خرید زرشک خشک - زرشک آبرامما درمجموعه کشت و صنعت آبرام  در تهران و قائنات فعالیت داریم. به دلیل واحد کردن سیستم اماده سازی زرشک تا پخش در تهران، هزینه نهایی انواع زرشک آبرام در تهران همان قیمت بنکداریهای قائنات و بیرجند است.

صادرات زرشک دانه اناری

صادرات زرشک دانه اناری کارخانه زرشک دانه اناری تولیدکننده‌ای با کیفیت بوده است به گونه‌ای که زرشک مرغوب صادراتی تولید کرده که مورد توجه کشورهای زیادی قرار گرفته است زرشک دانه اناری محصولی است که برای بدن از فواید درمانی و دارویی زیادی برخوردار بوده و مفید می باشد این محصول از ارزش غذایی زیادی برای من بود برای همین برای بهبود عملکرد بدن و تقویت آن موثر است البته دلیل اصلی این همه تأثیرات مثبت نظرش کارخانه زرشک دانه اناری از چون در تولید از مکانیزم های به روز و دستگاه‌های مدرن با حداقل تماس دست در فرآیند تولید استفاده می‌کنند

لیست قیمت روز زرشک قائنات

لیست قیمت روز زرشک قائنات لیست قیمت روز زرشک قائنات: قیمت زرشک اعلا

  •  زرشک پفکی کیلویی ۷۲ هزار تومان
  •  زرشک دانه اناری ۵۰۰ گرمی ۱۳ هزار تومان تا ۱۶ هزار تومان
  •  زرشک پفکی ۳۰۰ گرمی ۱۸ هزار تومان
  •  زشک‌پلو عید ۲۰۰ گرمی نوین زعفران ۳۴ هزار تومان
  •  زرشک اناری درجه یک اعتمادی نیاز ۳۰۰ گرمی ۲۰۰۰۰ تومان
  •  زرشک دانه اناری درجه یک ۶۷۰۰۰ تومان
  •  هدیه طلا زرشک ۲۰۰ گرم ۱۵۰۰۰تومان
  •  زرشک پلویی ۲۵۰ گرمی توس ۲۲۵۰۰ تومان
  •  زرشک علی آلباجی ۳۰۰ گرم ۳۱ هزار تومان
  •  زرشک ۲۵۰ گرمی برتر ۲۶۰۰۰ تومان
  •  زرشک دانه اناری قائنات ۲۵۰ گرمی

بازار خرید و فروش زرشک صادراتی درجه یک

بازار خرید و فروش زرشک صادراتی درجه یکقائن از جمله شهرهای قدیمی و تاریخی استان خراسان جنوبی از دیگر محصولات کشاورزی این خطه می‌توان به زعفران ممتاز قائنات با اشاره به بحث امروز ما البته در مورد زرشک است اما چه کسی است که نداند تقویت این بخش از ایران و به طور کلی بخشی از هویت غذایی ایرانیان با زعفران و زرشک توأمان گره خورده از فروش زرشک قرمز در خراسان جنوبی دو صورت اصلی تازه و خشک است و پزشک تازه در پختن مربای زرشک و گاهی آب زرشک کرد گاهی نیز رشته را فریز کرده و تمام سال آن را به صورت نسبتا تازه استفاده می کند. شهر قائن یکی از شهرهای مهم در ایران است که بازار خرید و فروش زرشک صادراتی درجه یک در ایران به شمار می رود.

سفارش عمده زرشک دانه اناری به صورت آنلاین

سفارش عمده زرشک دانه اناری به صورت آنلاین عمده زرشک تولیدی به دو شیوه اصلی خشک و آماده ارسال به بازارهای ایران و جهان می گردد زرشک خشک شده مصرف زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به تولید مربای زرشک استفاده در انواع غذاهای اشاره کرد زرشک صادراتی نیز بیشتر در صنعت دارویی و مواد غذایی مصرف می‌رسد برای سفارش عمده سریالش که دانه اناری به صورت آنلاین می توانید فروشگاه های اینترنتی مراجعه و از انواع زرشک و قیمت آن مطلع شوید. قیمت زرشک دانه اناری در بازار به پارامترهای مختلفی بستگی دارد از جمله آنها می توان به کیفیت زرشک دانه اناری و همچنین دوری و نزدیکی به محل عرضه زرشک و نیز قیمتش کد آنها را به صورت خرده و عمده اشاره کرد. طبیعی است که قیمت زرشک دانه اناری در شهرهایی مانند تبریز و بندرعباس به نسبت شهرهایی مانند مشهد و یا تهران گران تر باشد اولین دلیل بعد مسافت دلیل بدی اضافه شدن واسطه ها به سیکل ارائه محصول از تولید به مصرف نگاهی هزینه چندین بار بسته بندی و کارتن شدن نیز به قیمت نهایی اضافه می‌شود اما به تازگی با به روز شدن فروشگاه های زیادی اقدام به فروش خود در فضای مجازی کردن که باعث کاهش هزینه ها برای مشتری شده است.

قیمت زرشک اعلا در تهران

زرشک اعلا یک سری خصوصیات دارد که باید مورد بحث قرار گیرد چرا که برای  خرید زرشک اعلا  لازم است که مشخصات زرشک مرغوب و درجه یک را بدانیم تا بتوان خرید مناسب انجام داد.  البته قبل از ان به خرید اینترنتی زرشک، خواص زرشک و فراورده های زرشک از جمله کنسانتره زرشک نیز می پردازیم.

مشخصات زرشک اعلا

قبل از پرداختن به ادامه بحث پیشنهاد می کنیم که به ویدیو ذیل گوش دهید تا بتوانید مشخصات زرشک اعلا و  مرغوب را دریابید.

خرید اینترنتی زرشک

چند سالی است که  اینترنت در تجارت دنیا و زندگی مردم نقش ویژه ای پیدا کرده است. داستان تا ان جا پیش رفته است که  امروزه بسیاری از مردم حتی به دنبال عشق زندگیشان در اینترنت هستند. مردم امروزه قیمت سویا، قیمت زرشک، قیمت انواع خشکبار همچون زرشک سیاه بی دانه و طرز تهیه شربت البالو خانگی  و به طور کلی هر آنچه که تصور کنید را در اینترنت جستجو می کنند. سوالاتی غریب همچون گیاه ماریانا را از کجا تهیه کنیم ؟ و یا طرز تهیه چلو گوشت رستورانی، طرز تهیه مرغ مجلسی خاله خانم از جمله این سوالات سرچ شده  در اینترنتن.

حتی خرید نهال زرشک به صورت انلاین نیز وجود دارد. به طور کلی  برخی برای گرفتن اطلاعات و برخی برای خرید کالا و عده ای برای فروش انواع کالاهای خود  به سراغ اینترنت می روند.  در تجارت  شبکه های اجتماعی و گوگل نقش پررنگی بازی می کنند.  از این رو جایگاه اینترنت در همه وجوه زندگی انسان ها از جمله داد و ستد انکار نشدنی است و به نظر می رسد با همه گیر شدن گوشی های هوشمند و بالا رفتن سرعت اینترنت در همه کشور ها مهم تر هم شود. اینترنت در بسیاری از جنبه های زندگی راحتی  را به ارمغان آورده است. در گذشته برای مثال اگر در شهر و مکان ناشناسی بودید، پیدا کردن یک تاکسی یا حتی هتل از معضلات سفر محسوب می شد. امروزه تنها با یک تایپ ساده وچندین کلیک دنیایی از آطلاعات به روی ما باز می شود. چنانکه برخی از ما می مانیم تنها در چند سال گذشته چطور زندگی می کرده ایم.  امروزه خرید و فروش زرشک که شامل  زرشک بسته بندی  شده و شامل زرشک عمده است در اینترنت جایگاه خود را پیدا کرده است. از جمله در سایت های فروشگاهی چون دیجی کالا (Digikala)،  شهروند، رکولند، بیار، افق کوروش و بسیار دیگر از فروشگاه های نامدار و ناشناس می توان زرشک را خریداری نمود. االبته شاید در خرید جزیی زرشک آسانترین راه مراجعه به بازارها و سوپر مارکت های محل زندگی ما باشد.

خرید اینترنتی زرشک

خواص زرشک

برای زرشک خواص بسیاری برشمرده شده است. برای مثال نقش آب زرشک و لاغری  و نقش زرشک سیاه و قرمز در بهبود بیماری هایی مانند کبد چرب مورد توجه قرار دارد. مواد شیمیایی موجود در زرشک  که برحسب  نوع خاک،  آبیاری و میزان رسیدگی  و شرایط برداشت ممکن است تغییر کند شامل زیر است:

  • پروتئین
  • ویتامین ها  – ویتامین ث موجود در زرشک بسیار قابل توجه است. این میزان به طور میانگین صد و بیست و شش میلی گرم در هر صد گرم  زرشک است.
  • لیپید
  • ترکیبات آلی شامل کربوهیدرات ها و اسید های آلی
  • مواد معدنی
  • رنگ ها
  • آنزیم ها

خواص زرشک

فراورده های زرشک

از محصولات و فراورده های میوه زرشک می توان به  زیر اشاره کرد؛

  • شربت
  • آب میوه
  • کنسانتره
  • لواشک
  • مارمالاد
  • پودر
  • کنسرو

قیمت کنسانتره زرشک

از کنسانتره زرشک  مصارف متنوعی دارد که از آن ها می توان لیست زیر را برشمرد:

  • کنسانتره زرشک  مصرف خوراکی دارد.  به عنوان  پایه آب میوه ها  از آن استفاده می گردد.
  • کنسانتره زرشک در صنعت داروسازی استفاده می شود
  • کنسانتره زرشک در صنعت آرایشی بهداشتی مورد مصرف دارد.
  • کنسانتره زرشک در صنعت مشروب سازی و غذایی مورد مصرف دارد. از جمله ان ها بستنی میوه ای،  آبمیوه، شیرینی مغزدار و ویفر خامه ای

کنسانتره زرشک دربازار ایران با بریکس ۶۵ و در بشکه  های صادراتی ۲۶۵ کیلو گرم یا گالن های ۲۵ کیلوگرمی یافت می شود.  کنسانتره زرشک باید در دمای ۱۸-  درجه سانتی گراد نگهداری شود. البته  برای مصرف کوتاه مدت میتوان کنسانتره زرشک را در  دمای یخچال یعنی زیر ۴ درجه به مدت ۱ تا ۲ ماه نگه داشت.  با توجه به اینکه زرشک تازه قابلیت نگهداری در دراز مدت را ندارد یا باید به سرعت خشک شود و یا اینکه  تبدیل به فراورده های زرشک چون  کنسانتره زرشک و مربای زرشک و غیره شود تا ارزش افزوده زیادی حاصل گردد و زرشک به صورت خام فروشی به دنیا فرستاده نشود. این امر در توسعه اقتصادی مردمان این منطقه نقش مهم و اساسی ایفا می کند.  با توجه اینکه واحد های فراوری زیادی برای میوه زرشک در کشور وجود ندارد احداث  و توسعه صنایع تبدیلی منافع زیر را دارد:

  • کاهش ضایعات
  • افزایش مدت نگهداری از طریق تولید مواد بهداشتی و غذایی
  • جلوگیری از خارج شدن ارز
  • توسعه اقتصادی کشور و منطقه خراسان جنوبی از طریق توسعه صادرات و حمل و نقل

قیمت کنسانتره زرشک در ایران بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

توسعه مصرف زرشک در صنایع غذایی

برای توسعه و خود کفایی در زمینه کشاوزری حتما لازم است که یک صنعت قدرتمند پشتیبان آن باشد.چراکه بخش زیادی از محصولات کشاورزی حتی در کشورهای جهان اول که تکنولوژی پیشرفته دارند قبل از رسیدن به دست مصرف کننده فاسد شده و از بین می روند. امارها نشان از هدر شدن و فاسد شدن بیش از سی درصد از تولید کشاورزی کشورهای جهان اول دارد که عدد بسیار سنگینی است. این ضایعاتتنها با گسترش بخش صنعت مواد غذایی و تولید فراورده های کشاورزی امکان پذیر است. از این رو، چنانچه یک کشور بخواهد در زمینه کشاورزی به خودکفایی برسد به موازات توسعه کشاورزی باید صنعت نیز گسترش یابد.

توسعه مصرف زرشک در صنایع غذایی

مصارف و کاربردهای انواع زرشک

میوه زرشک از جمله محصولاتیخوراکی است که معمولا به صورت خشک شده و به عنوان چاشنی مکمل برنج است. زرشک با همراهی زعفران در سفره های ایرانیان نقشی هویت گونه بازی می کنند. به طوریکه ایرانیان خارج از کشور که دسترسی آسان به زرشک و زعفران گاها ندارند معمولا مصرف سالانه خود را در سفر به ایران تامین می کنند.بررسی ها نشان از آن دارد که بیشتر زرشکی که از باغات جنوب خراسان(و به طور پراکنده در سایر نقاط ایران)جمع آوری می شود مصرف داخل کشور دارد. در بازار های خارجی هنوز متاسفانه این میوه زیبا و خوش طعم و رنگ شناخته شده نیست. البته در برخی کشور های اروپایی همچون آلمان از عصاره میوه زرشک که کنسانتره زرشک نام دارد در زمینه های آرایشی، دارویی و بهداشتی استفاده می شود.

میوه زرشک محل درامد هزاران کشاورز و خانواده آن ها در خراسان جنوبی است.علاوه بر کشاورزان تاثیر این محصول بر توسعه اقتصادیاین منطقه از جمله حمل و نقل، بنکداری و صادرات را نباید نادیده گرفت. کارگران بسیاری در کارگاه ها، کارخانجات و باغات زرشک این استان از محل جمع اوری تا فراورده های زرشک کسب درامد می کنند. از این رو برای توسعه اقتصادیهر چه بیشتراین منطقه، علاوه بر افزایش باغات زرشک باید به عوامل زیر نیز توجه شود. 

  • کم کردن هزینه های تولید زرشک تازه و زرشک خشک
  • افزایش کیفی محصول زرشک
  • افزایش کمی محصول زرشک با استفاده از علم جدید همچون استفاده بهینه از آب محدود کشاورزی در این منطقه
  • تهیه فراورده های متنوع از زرشک . از جمله فراورده ها می توان به نوشیدنی های گازدار و بی گاز از زرشک اشاره نمود. فراورده دیگری که به راحتی نیز می تواند جایگاه خود را در بازار جهانی پیدا کند مربای زرشک است. 

قیمت زرشک اعلا در  بازار تهران

شهر تهران از جمله بازار های مطرح در زمینه تجارت زرشک است.  البته تهران به عنوان پایتخت ایران و از آنجاییکه جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است همواره در حوزه های مختلف تجارت مطرح ببوده است. گاهی حتی یک کالا از مبدا به تهران فرستاده می شود و دوباره به آن شهر و مبدا اولیه فرستاده می شود. تجار و صادر کنندگان  و شرکت های بازرگانی زیادی در تهران مشغول به کار هستند. در چهارراه مولوی مغازه دارن و بنکداران زیادی در زمینه خشکبار و از جمله در زمینه زرشک فعالیت دارند. از این رو یکی از مراکز فروش زرشک در تهران این بازار  است. برای خرید انواع زرشک از  جمله زرشک اعلا می توان از این بازار در کنار بازار مشهد و بیرجند و قاین استفاده کرد.

 

صادرات زرشک در ایران

امروزه کم کم زرشک در دنیا  و همچنین کاربرد هایش در دنیا شناخته می شود. این شناخت و واردات زرشک از ایران گرچه به کندی و آرامی انجام می شود اما در حال انجام می شود. از جمله  کشور های وارد کننده زرشک در دنیا می توان از کشور های دیگر زیر نام برد.

  • آلمان –  در این کشور سوپر مارکت های ایرانی و افغانی زیادی وجود دارد. چرا که جمعیت ایرانی زیادی در المان وجود دارد. بنابراین یک بخش از بازار هدف ایران در آلمان در واقع جمعیت ایرانی ساکن در این کشور هستند. زرشک بسته بندی شده در سوپر مارکت های ایرانی – افغانی این کشور در اوزان کمتر از یک کیلو گرم پیدا می شود.
  • امارات
  • ترکیه
  • مالزی
  • کانادا

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما