قیمت فروش موز خشک عمده

قیمت فروش موز خشک در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. موز میوه ‌ی لذیذی است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد. سلامت قلب و عروق بدن، سلامت روانی، ایمنی بدن، کم خونی، زخم معده و دیابت می توانند با خوردن موز تحت تاثیر قرار بگیرند. ورزشکاران نیز برای حفظ عضله های خود و سفت شدن ماهیچه ها، موز را حتماً در رژیم غذایی خود قرار می دهند. موز حاوی مواد زیر است:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
  • پروتئین
  • کلسیم
  • فسفر
  • آهن
  • سدیم
  • پتاسیم
  • ویتامین A
  • انواع ویتامین B
  • ویتامین c
موز خشک

همچنین مصرف موز برای غلبه بر افسردگی و تولید شادی و نشاط در بدن بسیار تاثیرگذار است. با خوردن موز انتقال اکسیژن به مغز  آسانتر می‌شود و ذهن نیز هوشیارتر می‌گردد. همچنین موز در دفع مواد زائدی مثل آمونیاک از بدن مثمر ثمر است. یکی از ویژگی های مهم موز در حفظ سلامت بدن، جلوگیری از بروز بیماری‌های پارکینسون و آلزایمر است. موز همچنین به کاهش وزن کمک می کند. مقدار زیادی فیبر و کالری کمی دارد. یکی از مشکلاتی که معمولاً میانسالان با آن مواجه هستند، دردهای استخوانی، پوکی استخوان، آلتروز و رماتیسم است. حفظ استخوان های محکم به خصوص در میانسالی بسیار مهم است. استخوان ها کلسیم را در خود نگه می دارند و در مواقع نیاز و هنگام فعالیت آن را به آرامی آزاد می کنند. اما اسکلت بدن انسان علاوه بر کلسیم به مواد مغذی دیگری نیز احتیاج دارد، از جمله ویتامین c، ویتامین B ۶ و پتاسیم که به فراوانی در موز وجود دارند. مجموعه املاح و مواد معدنی و مواد مغذی که در موز یافت میشود باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن تقویت شود و بدن برای مبارزه با میکروب ها و ویروس ها در حالت آماده باش به سر ببرد. ورزشکاران می توانند قبل از شروع به فعالیت ورزشی، دو عدد موز بخورند تا هم انرژی کافی برای فعالیت را ذخیره کنند و هم قند خون خود را حفظ کنند. همچنین موز برای محافظت در برابر گرفتگی عضلات ماهیچه در حین ورزش بسیار مفید می باشد. زنانی که هنگام قاعدگی با مشکلات و دردهای زیادی مواجه می شوند نیز می توانند با خوردن یک عدد موز قبل از قاعدگی این درد ها و فشارها را کاهش دهند. موز به کاهش تورم، کنترل دیابت نوع دوم، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی و عصبی کمک می کند.

موز خشک
موز خشک

میوه خشک

همه ما با خواص بی شمار میوه ها آشنا هستیم و بدیهی است که برای حفظ سلامت، طراوت و جوانی خود به مصرف میوه در طول روز نیاز مبرم داریم. مواد مغذی میوه ها تمام ارزش های غذایی را داراست و از ویتامین‌ها و فیبرها و آنتی اکسیدان ها آکنده است. اگرچه مصرف میوه تازه در طول شبانه روز بسیار توصیه می‌شود. اما شرایط و وضعیت‌های خاصی وجود دارد که در آنها استفاده از میوه خشک ناگزیر یا حتی ارجح هست. ما در هر فصل سال میوه های متفاوتی  را در دسترس داریم.  میوه هایی که در فصول دیگر سال نایاب و یا کمیاب هستند. گاهی به دلیل مزاج خاص خود یا به خاطر بیماری ویژه‌ای،  نیاز به مصرف میوه ای مختص فصلی دیگر داریم. یا مثلاً کوهنوردان  از آنجا که حمل بار زیاد برایشان مشکل است ترجیح می‌دهند که از میوه خشک به جای میوه تازه در راهپیمایی خود استفاده کنند. همچنین محصلان برای میان‌وعده‌های میان کلاس‌ها به غذایی کم حجم و سبک و مقوی احتیاج دارند. در این جور مواقع است که میوه خشک چون مائده‌ای آسمانی به یاری ما می شتابد. معجزه‌ای که همه طعم‌های دور از دست را  در اختیار ما می گذارد. یکی دیگر از مزایای میوه خشک نسبت به میوه تازه ماندگاری طولانی آن است. میوه خشک را می‌توان در هر جا نگه داشت و با خود به هر جا برد. وزن کم میوه خشک می‌تواند مزیت اساسی و موجب برتری آن بر بسیاری از مواد مغذی دیگر شود. آب میوه‌ی خشک گرفته شده و قندش زیاد است. اما استفاده ی به جا و در موارد ضروری از میوه خشک می تواند بسیاری از خلأهای غذایی را در زندگی پرشتاب ما پر کند.

قیمت موز عمده

موز خشک

مردم معمولاً  میوه تازه را به میوه خشک شده ترجیح می‌دهند، به این دلیل که فکر می کنند در پروسه خشک کردن میوه به منظور طولانی کردن عمر میوه خشک، مواد افزودنی و نمک و قند اضافه می‌شود. و این  خصوصیت را دلیل ناسالم بودن میوه خشک می دانند و آنرا همتراز دیگر هله هوله ها در نظر می‌گیرند که معمولاً از خوردنشان بر حذر هستیم. میوه خشک می‌تواند جایگزینی بسیار مناسب برای هله هوله‌های مضر  باشد و اطفال را در برابر مخاطرات استفاده از انواع پفک ها، چیپس ها و شکلات ها حفظ کند. موز خشک یکی از این برگه ها می باشد که به دلیل طعم بسیار خوشایند و خاص خود طرفداران زیادی دارد. بسیاری از مردم در برابر موز تازه نمی توانند مقاومت کنند. موز به دلیل طعم شیرین و  جنس نرمش احساس بسیار دلپذیری منتقل می کند. به همین ترتیب موز خشک یا همان چیپس موز نیز مزه کامل موز را حفظ کرده و حتی به آن غلظت بیشتری می بخشد. یک غذا با حمل آسان و استفاده‌ی راحت که می توان آن را در هر مکان و زمانی جایگزین بسیاری از مواد غذایی دیگر کرد و از ویتامین‌ها و مزایای دیگر آن بهره‌مند شد. یک برگ از موز خشک دارای همان ارزش غذایی موز تازه است. فرق آنها این است که میوه خشک به صورت فشرده شده در یک پکیج جذاب بسته بندی می‌شود  و مدتی طولانی می‌تواند  سالم بماند و استفاده شود. موادی که میوه خشک دارد به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان در میوه خشک در بهبود جریان خون، سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها موثر است. بر طبق مطالعات و تحقیقات، مصرف میوه خشک برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند مفید است. این افراد می توانند با خوردن میوه خشک که منبعی غنی از مواد مغذی است سلامتی خود را حفظ کرده و وزن خود را کاهش دهند. در واقع مصرف میوه خشک کیفیت رژیم غذایی را ارتقا داده و موجب کاهش وزن با حداقل دردسرها می‌شود.

قیمت موز خشک

خشک کردن برگه‌های موز

موز را می‌توان با روش‌های متفاوتی خشک کرد و از آن برگه موز یا همان چیپس موز ساخت. یک راه بسیار مطمئن و طبیعی، خشک کردن موز در زیر آفتاب است. ظرف ها را باید در محلی دور از آلودگی و دور از دسترس حیوانات زیر نور خورشید قرار داد و نور آفتاب باید مستقیم به برش‌های موز بتابد. نکته مهم این است که ظرف ها را باید در طول شب به داخل خانه بیاورید و زمانی که آفتاب سر می زند دوباره سینی ها را به فضای باز برگردانید و همچنین در طول روز باید تکه های موز را پشت و رو کرد تا هر دو طرف چیپس‌ها در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرند. موز معمولاً در یک دوره ی هفت روزه آب خود را به تمامی از دست می‌دهد ولی حتماً هر روز آنها را چک کنید تا مطمئن شوید که همه به یک میزان آب خود را از دست داده باشند. معمولا موز خشک شده ظاهر شکیلی ندارد و شکل ظاهری اش نباید برای شما دافعه ایجاد کند چون بسیار خوشمزه و لذیذ است.

بیشتر بخوانید:‌ قیمت زرشک دانه اناری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما